Exjobb i Melbourne

Jag fick frågan av en av mina läsare om vad jag ska göra för examensarbete i Australien. Jag ska vara del i en laborationsgrupp på avdelningen för njurfysiologi på Monash University i Melbourne. Min del av projektet är att undersöka om en viss gen påverkar blodtrycket i kroppen. Jag kan gå in djupare på förklaringen, men det är knappt att jag själv förstår vad det är jag ska göra :)
Jag och två klasskompisar kommer lämna Sverige den 6:e januari för 3 veckors resande i Malaysia, Singapore och Borneo. Därefter flyger vi från Kuala Lunpur till Melbourne, där ytterligare två klasskompisar väntar på oss. Feb-juni kommer jag vara på plats vid universitetet för att göra mitt exjobb. Så fort exjobbet är inlämnat kommer  våra respektive ner till oss. Då är det meningen att vi, under 6 veckor, ska se så mycket som möjligt av Australien. Sen flyger jag och min sambo J från Sidney till Nya Zeeland. Där har vi två veckor på oss att resa runt. Därefter flyger vi vidare till Fiji för att sola och slappa. På vägen hem till Sverige mellanlandar vi i LA, och ska försöka se hela stan på 3 (!) dagar :) Jag kommer vara hemma på svensk mark igen den 15:e augusti.

image349


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag då! Får inte jag följa me till Nya Zeeland :(

Postat av: H

Då kommer du alltså inte se min bebis förrän den är 5 månader...

2007-11-13 @ 07:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback