Nya Zeeland i bildform

Jag har ju lagt in Australienresan i bildform, så jag tänkte göra samma sak med Nya Zeeland, Fiji och LA. Här kommer alltså bilder från 15 dagar på Nya Zeeland:


Mitt, J´s och C´s boende under de 15 nätter vi var i Nya Zeeland. En supersöt, liten husbil!


Sydalperna = vackert!


Jag och J vid en fin sjö. Jag har på mig min underbara Juicydräkt och mina varma, sköna Uggs.


Heja resgänget: C, jag och J med en stor gkaciäs i bakgrunden.


Vi var på en jättecool bio där man satt i soffor och kunde beställa hemmagjord glass och nybakade kakor. Asmysigt! Här sitter min J med sin hemmagjorda glass och C.


Vi träffade söta E på flera ställen under vår resa runt Nya Zeeland. Här är E och J i Queenstown.


Utsikten nere vi piren i Queenstown!


Nya Zeeland är fullt av torkosa sjöar. Rätt vackert närr de ligger vi bergstoppar med vit snö på!


Det var vinter när vi var på Nya Zeeland, och en morgon när vi vaknade såg det ut såhär utanför husbilen. Ankorna följde efter mig när jag försökte fotografera husbilen. Hjälp, de anfaller :)


En pälsklädd säl som ligger och solar sig på en sten. Jag vill komma nära när vi skulle ta det här kortet, men det gillade han inte. Han reste sig upp och röt mot mig. Lite läskigt :) Men på den här stenen fick jag i alla fall sitta utan att han verkade bli irriterad. Kan ävenm meddela att han luktade pyton!


Stackars J fick köra husbilen, då jag och C bestämde att vi ville åka på vinprovning (han har endast vatten i sitt glas). Efter 4 vingårdar och vi testat 25 olika viner tyckte nog J att vi blev lite jobbiga :)


Vi tog en liten ridtur i regnet vi bubblande heta källor.


Här står jag i regnet framför en gejser i regnet. Jag har aldrig varit så blöt i hela mitt liv tror jag, som jag blev denna dag (förutom i duschen eller likande förstår). Det spöregnade hela dagen och vi hade bestämt oss för att besöka Waitapu wonderland (en park som tog 2 h att gå runt, full med bubblande llerbad, heta källor m.m)


En vulkandkrater...


Varma källor...


Champangepoolen som C tjatat om att hon ville se redan innan vi kom fram till Nya Zeeland. Hon trodde man kunde bada i den :)


Grönt fosforvatten...


J ville besöka något ställe som Sagan om ringen spelats in på, så det blev Fylke (Hobbiton). Här är kuliserna med alla små hoobbithus. Man kunde bara gå in i Bagend, allt annat spelades in i studio. Marken ägs av fårfarmare, så nu använder de marken som fårhage (samt för att visa galna tursiter var Peter Jackson spelade in scenerna med de små husen i).


C, J och jag i ett hobbithus :) (Bagend var det enda man kunde gå in i).


Vårt hobbitfoto :) Jag ser pytteliten ut i J's hand.


Det bästa med Sagan om ringen turen var att man fick hälsa på lammen på fårfarmen (är man i Nya Zeeland måste man faktist besöka en fårfarm, med tanke på att det finns 70 miljoner får där). Jag var så lycklig att det mista lammet kom till mig och min flaska. Han var bara 1,5 vecka gammal. C är lite avundsjuk på mitt lamm, vilket syns på bilden :) Men hon fick ta över min flaska sen, så hon också fick mata det minsta lammet :)


Utsikten från Sky Tower i Auckland (= södra atmosfärens högsta byggnad).



Kommentarer
Postat av: Ellinor

hej

Vilka fina bilder fran NZ, min favvo är den med lammet...den är så rolig.

puss o kram

2008-08-26 @ 09:15:07
Postat av: Helena

å va fina bilder! haha va söta ni är på korten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback