Det händer saker på apoteket

Det har varit en minnesvärd vecka på apoteket denna vecka. I måndags gjorde jag egenvårdstestet. Det gick hetl OK och jag blev godkänd.
I tisdags fick jag en kund på receptsidan som visade sig vara väldigt speciell. En gullig kund, men som mitt i allt började gråta. Så jag fick sitta och lyssna och trösta lite. Men allt slutade med att hon tyckte att jag var en jättegullig tjej :) Efterråt sa de andra på apoteket att jag inte behövde vara kvar de kommade 3 månaderna på min praktik. Klarade jag av den kunden, så var jag färdig menade de :)
I onsdags fick jag börja skriva på recept, vilket gör att jag nu har tillfällig behörighet som apotekare/farmaceut... (vet inte vad riktigt... det borde jag kanske hålla reda på... :)).
Idag så stog jag och K och hjälpte en kunder på egenvården när vi hör ett dödsskrik. En kund hade ramlat ihop och vi fick ringa ambulansen! En minnesvärd vecka helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback