Australienska djur pa schemat

I lordags var ju jag och K pa en dagstur till Phillip Island. Har kommer ett bildreportage darifran. Tyvarr fick vi inte ta kort pa de sma sota pingvinerna som vi sag. De kan tydligen bade bli blinda och do av skrack av blixtarna fran kamerorna. Vi var pa "Penguin parade" och dar fick man se hur en massa sma bla pingviner kom upp ut havet och vadade till stranden for att vaggande ga till sina nasten och ta en tupplur under natten. Sa fort solen hade gatt ner borjade de dyka upp. De var sa sota nar de sakta gick mot sina hem pa stranden. Jag kan meddela att pingviner har ett valdigt markligt late :)

image658
Jag har antligen klappat min forsta kanguru! Jag ar galen i djur sa for mig var det ett stort ogonblick! Kangurun var sjalvklart tam, annars hade jag aldrig fatt rora den.

image659
En narbild pa "min kanguru". Visst ar han/hon sot?!


En sovande wombat. Man ser bara rumpan, men han/hon ville inte vakna och komma och halsa pa oss.

image661
Vi var pa ett koalacenter dar man kunde "ga ut i skogen och leta efter koalor i traden". Vi hittade ett par som vi sjalvklart ville ha med pa bild.


Koalorna sover 20 h om dygnet sa det ar inte det lattaste att fa syn pa en som ar vaken. Men vi hittade en som precis vaknade och bestamde sig for att ga pa promenad pa tradgrenen. Efter ett tag vara han/hon bara en meter ifran oss!

image665
Klumpen uppe i tradet ar en koala. Titta vad nara jag ar! Men man maste akta sig, for koalor ar agressiva djur. De bits och rivs om man kommer for nara dem.

image666
"Koalaskogen" var aven full av gra-rosa papegohor. H kanske kan beratta for mig vad den har papegojsorten heter (hon brukar vara duktig pa sant)?

Kommentarer
Postat av: Maria Wennergren

Riktigt fin känguru, koala, goja!!!
Den lille wombatens bakdel var ju alltid något!

Ett STORT GRATTIS till Helenas baby-boy, Filip, som föddes inatt kl.00.15.

kramar
mamma

2008-03-26 @ 09:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback