En vecka på SA

Den här veckan är jag på SA i Eskilstuna. Jag började veckan där med att vara på CBC hela dagen. Jag fick självklart inte bereda någon cytostatika själv, men när vi var färdiga för dagen fick jag leka lite i isolatorn. Jag fick träna på att byta handskar och att blanda vätskor (rätt kul för en tönt som jag :)).

I tisdags var jag tillsammans med en klinisk farmaceut på förmiddagen på ortopeden. Vi gjorde lite läkemedelsgenomgångar, rondade och pratade med patienter. Eftermiddagen spendare jag i tunglagret. Jag fick köra truck, typ :)

Imorse fick jag klä ut mig till rymdvarelse för att bereda TPN i sterilen, vilket var kul för då fick jag faktist hjälpa till. På eftermiddagen hängde jag med och fyllde på läkemedelsförräden på ortopeden och kirurgen. Vi gjorde även en kvartalkontroll. Nu får vi se vad de har för uppgifter för mig imorgon :)

Det enda negativa med att vara på SA är att jag måste gå upp 05.15 varje morgon denna vecka! Inte kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback