Till Norge


Lilla Luna ville följa med mig till Norge, men hon fick stanna hemma med husse istället :)

Ja, efter att ha tagit sin examen måste man ju börja jobba. Helst ville jag stanna kvar på mitt praktikapotek i Eskilstuna. Men eftersom apoteket har anställningsstopp på grund av omregleringen fick inte min chef anställa mig där. Snyfft! Men tack vare goda vänner skickade jag ett mail till Norge och på den vägen är det. Jag blev snabbt erbjuden fast anställning som "provisorfarmaceut" (norsk benämning på apotekare) och här är jag nu. Men inna jag åkte hemifrån var jag självklart tvungen att packa ned det viktigaste i
mina nya väskor :)


Det är svårt att packa när man inte vet hur länge man ska vara borta. Troligtvis blir jag kvar i Norge tills jag får napp på något bra jobb i Sverige, när nu det kan bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback