Inte min dag idag...

Dagen började med att jag skulle ta mig till jobbet (jag jobbade idag för att kunna ta ledigt till Sälen v. 9). Jag tog tåget 09.35. Vi kom några km (till Dingtuna = en håla utanför Västerås) innan strömmen på tåget dog. Det var tydligen istappar på elledningen som ställde till det. Vi fick sitta på tåget i Dingtuna i 1 h, innan de sa att ett ersättningståg var på väg. Tåget evakuerades och vi fick invänta ersättningståget på perrongen i kylan. Det kom aldrig något ersättningståg, men en kvart senare sa de att en ersättningsbuss skulle anlända 7 min senare. När det gått 30 min hade varken ersättningståg eller buss kommit. Då fick vi reda på att det kommer ett tåg inom en kvart som går till Eskilstuna. Detta tåg visade sig vara exakt samma tåg som vi åkte med bara nästa (vilket hade 11.35 som avgångstid). Vid det här laget var jag genomfrusen. Jag kom allyså till Eskilstuna över 2 h senare än planerat. När jag väl kommer inrusande på apoteket (12.20) och ber om ursäkt för att jag är sen kommer jag på att vi öppnar ju 12.00 idag. Jag skulle ju ha tagit 11.35 tåget och inte 09.35 tåget som jag tog.... Så jag hade gått upp 2 h förtidigt och hamnat ute på landet i 2 h helt i onödan.... Kul... Och inte nog med detta. På tåget på väg hem inser jag att min hemmanyckel är hemma i lägenheten. J hade åkt till jobbet och han slutar inte förrän 21.00. Som tur är har jag världens bästa föräldrar med extranycklar. Så pappa mötte upp mig på tågstationen med en hemmanyckel och körde mig hem. Ett bra avslut på en mindre bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback