Jobb i Øystese

Den 23/3 började jag jobba på mitt nya jobb. Eftersom det är så svårt att få jobb på apotek i Sverige just nu, blev det Norge istället. Tack vare kontakter blev jag snabbt erbjuden fast tjänst som apotekare på ett apotek i Norge. Egentligen är jag anställd på ett nyöppnat Boots apotek i norska byn Odda. Men min inlärning hade jag på dess huvudapotek i den ännu mindre norska byn Øystese. Jag kommer ärven jobba på apoteket i Øystese under sommaren då min J kommer vara där med mig och chefen där vill ta en lååång semester (för en gångs skull, han jobbar alldeles för mycket stackarn). Under tiden i Øystese bor jag i en liten lägenhet i en ville i grannbyn Norheimsund. Här kommer lite bilder från Øystese och Norheimsund:


Utsikten från apoteket Linnea i Øystese


Norheimsund vid vackra Hardangerfjorden


Norheimsund. Här uppe på berget bor jag :)

Kommentarer
Postat av: Maria Wennergren

Ser riktigt fiiint ut!!!



//mamma

2009-05-03 @ 17:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback