Mer drama i lagenheten

Ja, det hander mycket i lagenheten pa Murphy St just nu. I torsdags, nar jag blev utkord fran datasalen, akte jag hem for att skriva pa min introduktion hemifran istallet. Jag fick for mig att det vore smart att passa pa och tvatta eftersom jag skulle spendera storre delen av dagen hemma. Jag satt i koket och skrev pa datorn nar jag hor hur det forsar upp en massa vatten ur diskhon. Nar jag vande mig om sag jag att vattennivan (vattnet var dessutom svart !) bara okade i diskhon och att den snart var poa vag over kanten. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, sa jag tog narmsta kastrull och fyllde den. Vattennivan okade ytterligare sa jag tog tva kastruller till och fyllde dem med vatten. Nar jag hade slut pa kastruller insag jag att jag skulle bli tvungen att tomma dem och fylla dem med nytt vatten om jag inte ville ha vatten over hela koksgolvet. Jag sprang med kastrullerna till badrummet och tomde dem i handfatet. Sen fick jag borja om fran borjan och fylla dem med svart vatten ur diskhon i koket och ater springa med dem till handfatet i badrummet. Sa dar fick jag halla pa i kanske en halvtimme innan tvattmaskinen var tomd pa vatten.

Nar jag antligen varvat ner efter allt springande, sa ringde mobilen. Det var var hyrsvard som berattade att vi hade en vattenlacka fran var dusch ner i lagenheten under. Sa de ville att vi skulle flytta,sa de kunde fa tillgang till var lagenhet och laga lackan. Nu till det basta av allt: vi fick flytta till lagenheten under var (alltsa till den som det lackte in till)! Sa det var bara att apcka ihop alla saker och flytta for fjarde gangen sen vi kom till Melbourne. Nu bo vi alltsa i en vattenskadad lagenhet under var ganla lagenhet som ska renoveras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback